منشور حقوق مشتریان در حوزه موبایل شامل تضمین دریافت اطلاعات و مشاوره تخصصی برای خرید آگاهانه، احترام به انتخاب مشتری، اصالت کالا با گارانتی معتبر، امکان بازگشت و تعویض کالا در شرایط مشخص، محرمانه نگه داشتن اطلاعات شخصی، دسترسی به خدمات پس از فروش و پشتیبانی فنی، و رفتار محترمانه و صادقانه کارکنان است
حقوق مشتریان در خرید و فروش موبایل
- مشاوره و اطلاعرسانی:
حق دریافت اطلاعات کافی و مشاورههای تخصصی برای خرید آگاهانه را دارید.
- اصالت کالا:
کالاها باید اصل بوده و دارای گارانتی معتبر باشند
- پشتیبانی و خدمات پس از فروش:
مشتریان حق دارند از خدمات پس از فروش و پشتیبانی فنی بهرهمند شوند.
- روند شفاف خرید:
باید در خرید حق انتخاب داشته باشید و هیچ اجباری برای خرید محصول خاص وجود نداشته باشد
حقوق در زمان پذیرش و تعمیر موبایل
- صدور رسید پذیرش:
شرکت در قبال دریافت گوشی، موظف به ارائه رسید است
- اعلام هزینه پیش از تعمیر:
نمایندگیها موظفند پیش از شروع تعمیرات، حدود هزینه را به مشتری اعلام کنند
- پاسخگویی و رسیدگی به شکایات:
مشتری حق دارد نارضایتیهای خود را از طریق کانالهای تعیین شده به مدیریت در میان بگذارد.
مواردی که گارانتی را باطل میکند
- استفاده نامناسب از دستگاه یا لوازم جانبی غیراستاندارد.
- ورود مایعات و رطوبت به دستگاه.
- آسیبهای فیزیکی ناشی از ضربه، فشار یا حرارت.
- تعمیر یا تغییر دستگاه توسط تعمیرگاههای غیرمجاز.
مسئولیت مشتری
- تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات گوشی پیش از تحویل به مرکز تعمیرات، چرا که ممکن است اطلاعات پاک شوند.